Proč mýt auto ručně?
Ruční myti aut je nejšetrnější možný způsob umývání a čištění interiérů. Už při základním mytí je vaše auto nejen důkladně očištěno, ale je mu dodána i základní ochrana laku před vnějšími vlivy. Tento způsob mytí bohužel žádné technologie dnešní doby nenahradí. V případě, že vozidlo pravidelně nemyjete nebo myjete v kartáčových myčkách, kde dochází k poškození laku, vytváří se na něm vrstva silničního spadu, která na sebe váže další nečistoty, a karoserii velmi ubližuje. Vozidla myjeme šetrným způsobem. Základem mytí je tlaková voda, aktivní pěna, kvalitní houba a autošampón. Vozidla vysoušíme pomocí mikrovláknových ručníků. Používáme pouze kvalitní, značkovou a léty vyzkoušenou autokosmetiku. Mytí provádíme ve speciálním, krytém mycím boxu, který je vždy perfektně čistý, aby se minimalizovalo riziko přenosu nečistot na vozidlo během mytí. Stejně tak je potřeba, aby i pomůcky pro mytí byly vždy čisté. Spolu s dlouholetými zkušenostmi je mytí vozidel u nás na vysoké úrovni. Jako protekci vozidla po mytí, jej doporučujeme následně navoskovat.
Ruční mytí karoserie
Tuto službu provádíme ve speciálním, krytém mycím boxu. Na místa, kde je uchycený hmyz, což bývá čelní maska, kapota, zpětná zrcátka a přední sklo, naneseme přípravek na odstraňování hmyzu, který je šetrný k laku karoserie, takže ji nevysušuje, ani nepoškozuje. Po jeho krátkém působení hmyz odstraníme houbičkou určenou k odstranění hmyzu a karoserii opláchneme tlakovým proudem vody. Dále se celá karoserie ručně umyje šampónem pomocí mycí houby, spláchne vodou a speciální utěrkou z mikrovlákna vytře do sucha. Na požádání zákazníka provedeme i umytí a vytření rámů dveří.
Příprava laku před voskováním.
Každý vosk by měl být aplikován na dokonale čistý povrch. Po důkladném umytí vozidla včetně skel, kol a ostatních částí je nutné z laku odstranit drobné nečistoty, které mytím a leštěním z povrchu laku neodstraníte a vzniká tak riziko poškození laku. Každé vozidlo, které opustí výrobní halu automobilky, je atakováno kontaminací z okolního prostředí. Drsnosti, které jsou způsobeny postupnou akumulací povrchových cizorodých látek jsou příliš pevně vázány, než aby byly odstraněny normálním mytím. Po umytí vozidla provedeme dekontaminaci laku, při které odstraníme z povrchu laku asfalt a poletavou rez a poté použijeme speciální materiál, podobný plastelíně, který je vynikající pro odstraňování již zmíněných nečistot z povrchu karoserie. Nejedná se však o plastelínu, ale směs měkkého plastu pryskyřice, v němž navíc mohou být umístěny abrazivní částice, tzv Clay. Když je lak vozidla takto připraven můžeme začít voskovat.
Voskování jako ochrana!
Bez ohledu na to, jak kvalitní je lak na vašem vozidle, bude se celkový stav povrchu, časem více a více zhoršovat. Lesk laku se bude vytrácet a začnou se objevovat různé defekty a znečištění povrchu. Jedním z řešení jak ochránit vaše vozidlo a jeho lak před působením různých vlivů a znečištění je použití ochranného filmu-vosku. Podle původu, máme vosky syntetické a přírodní.
Více se dozvíte v sekci
Leštění laku karoserie (základní)
Po umytí a očištění laku karoserie od nečistot, hmyzu a asfaltu se karoserie vytře do sucha a provede se ošetření venkovních plastů. Po té se matový a zoxidovaný lak leští leštičkou s proměnnými otáčkami pomocí tekuté leštící pasty, která se nanáší na leštící kotouč. Postupně se přeleští celá karoserie, přičemž se použije podle zašlosti laku a hloubky oděrek hrubost leštící pasty. Po přeleštění celé karoserie se vozidlo umyje, vytře do sucha a je připraveno na provedení konzervace laku speciálním voskem. Při větším poškození laku nebo při leštění tmavé karoserie doporučujeme spíše hloubkovou, tříkrokovou renovaci laku viz Detailing. Používáme nejčastěji systém Rupes.
Čištění a ošetření pneu
Umyté a vysušené pneu natřeme pomocí houbičky speciálním přípravkem na oživení a zvýšení jejich elastičnosti, což zlepší vzhled a oddálí praskání a případné zteření pneu.
Vyčištění oken
Pokud vozidlo nebylo před tímto úkonem umyto, musí se všechna okna nejprve umýt a odmastit a potom se postupně čistí zevnitř i z venku pomocí speciálního přípravku, který nezanechává na oknech šmouhy. Odstraní se i znečištěné okraje na horní části dveřních oken, viditelné při jejich stažení. Na vyžádání odstraníme z čelního skla staré dálniční známky.
Ošetření plast. dílů karoserie
Na umyté a vysušené plast. díly naneseme houbičkou spec. přípravek na oživení plastů karoserie, který vysušeným a vybledlým plastům vrátí jejich původní vzhled.
Mytí a ošetření litých kol, poklic
Na litá kola nebo poklice se nanese rozprašovačem spec. přípravek na odstranění zapečeného prachu a grafitu, následně se čistí speciálním kartáčem a houbičkou na kola a opláchnou proudem vody. Jestliže jsou kola více znečištěná, provádíme dekontaminaci kol, při které za pomoci speciálního přípravku, odstraníme rez a silné nečistoty z kol.
Ošetření chromových dílů karoserie
Po umytí a vytření do sucha se chromové části ošetří spec. přípravkem a následně přeleští, čímž se na povrchu vytvoří ochranná vrstva a dosáhne se vysokého lesku. Leštění provádíme ručně nebo pomocí excentrické minileštičky Rupes.